Dags för ett inlägg igen. Det är höst och jag har huset för mig själv. Mycket har hänt sedan sist men ändå är det samma gnälliga person vid tangenterna. Jag hittade en person jag kunde ha blivit lycklig med. Han var min trygghet i ca 10 månader. Han gick under smeknamnet bästa famnen. Han var varm, trygg och stor ( i jämförelse med mig ). Men han såg ingen framtid med mig.

Körde läsutmaning på Goodreads detta år också. 20 böcker skulle läsas och det lyckades jag på 6 månader. Nu är det en liten paus i läsandet. Lär dessutom lägga till några böcker som jag läst men inte listat på sidan. Sedan är planen att läsa om Vindens namn av Patrick Rothfuss. Köpte nämligen En vis mans fruktan del 1 för inte så längesedan.

I övrigt är jag kvar som volontär på katthemmet. Älskar att få vara en del i katthemskatternas liv. Se deras utveckling från vettskrämda små liv till riktiga kelgrisar. Hur olika personligheter de är samt hur de reagerar på vilka av oss volontärer som varit där passet innan ens eget. Och jag längtar tills jag fått eget så jag kan adoptera min favorit och hennes dotter. Ja, fast jag vill ju typ adoptera alla de katter som kommer till katthemmet.

Kommentera

Publiceras ej