Under eftermiddagen i söndags så flyttade det in en svart skönhet till mig. Jag blev med jourhemskatt igen. En tam men lite blyg tjej som mestadels tillbringar tiden under min säng. Hon kommer fram när mat vankas och hon gillar att gosa. Känns riktigt bra att ha katt igen. Lillparveln som jag kattungen jag hade fick som smeknamn har flyttat till sitt för-alltid-hem samt fick med sig en kompis från katthemmet. Saknar honom ibland och även tjejerna men katterna ska ju inte bo i jourhem hela sina liv. 
Praktiken klar för denna gång och det känns också bra. Skönt att kunna komma ikapp med hushållet. Studierna går sådär just nu men det är ingen panik än.
Nu ska jag fixa så jag kan dricka dagens adventskalenderte och se nått på netflix eller disney+ innan jag ska sova. Har kommit in i en period då jag vaknar tidigt och somnar tidigt. Inget fel i det, det är riktigt mysigt att äta frukost i skenet av mitt datumljus samt adventsljusstaken som lyser så fint i köksfönstret.
 
Vi höres!

Kommentera

Publiceras ej