Bott 1 vecka nu i egna lyan. Idag fick jag även min ekonomi ordnad så nu slipper jag den ångesten. Dessvärre så rymde min ena jourhemskatt igår. Stackarn blev superskrämd av ett större fordon och lyckdes smita ut på min balkong. Varit ut 3 gånger nu och letat utan framgång. Men jag tror på det bästa, att hon blir hittad samt blir en kelgris. Vi hann med lite framgång under de 5 dygn vi haft ihop. Dessvärre verkar hennes kolonikompis lite sorgsen över att ha blivit helt ensam =( Hon är sig inte alls lik idag.
 
Nästa vecka kommer min nya säng och soffa. Ska bli riktigt skönt att få till ett riktigt hem. Just nu har jag bara en lånesäng samt köksmöbler, byrå och en bokhylla. Har dessutom grinat till och från under det senaste dygnet. Man känner sig så maktlös. Hon är ju så rädd och är på okänd mark. Usch, mår så jäkla dåligt över det.
 
Nåväl, det går framåt med livet. Sakta men säkert!

Kommentera

Publiceras ej