Ny jourhemskatt igen. Denna gång är det en äldre hane som flyttat in. Han är alltså minst 10 år så han börjar bli till åren. Det går relativt bra. Han är precis som Hedwig, gömmer sig under sängen om dagarna och utforskar på kvällar och nätter. Brukar väcka mig på nätterna för att tokgosa. Han är även lite känslig så flytten till mig tog lite på hans psyke. Men han är mysig och go.
I övrigt så har jag blivit anställd som timvikarie inom barnomsorgen och har snart varit ute i arbetslivet i 1 månad. Det flyter på lite för bra nu, men jag om någon är verkligen värd det. Blir mindre pass på katthemmet men det är bara bra. Jag har blivit lite väl mycket utnyttjad när det kommer till att ta pass. 
 
Jag har börjat längta efter julen. Det brukar jag göra vid denna tid. Vill göra om min julpärm och dess planering men så blir det inte riktigt än. Visst jag kan skriva av recept och renskriva vissa saker. Lite förslag på julklappar kan jag också skriva ner om det är aktuellt. Men annars får det vara vilande ett tag till.
 
Det var allt för denna gång. Händer liksom inte så himla mycket i mitt liv förutom slutspurten på utbildningen samt att få jobba igen. Nu är det bara att få in bra rutiner som gäller. Samt att inte slita ut mig för tidigt. Är fortfarande inte drömyrket men sämre jobb finns. Jag har fått beröm och de flesta barnen jag jobbat med har gillat mig. Det betyder mest tycker jag, att man är omtyckt av barnen.
 
Puss och hej!

Kommentera

Publiceras ej