2 veckor in på det nya året och det känns inte speciellt för fem öre. Dagarna rullar på i vanlig ordning. Igår plockades julen bort enligt tradition och idag är det mörkt utan adventsljusstakens sken. 
Jourhemskatten mår bra. Hon ska avmaskas igen med annat medel för den variant hon fick tar tydligen inte bort all mask. Hon är även vaccinerad och chippad nu. 
 
Studierna fortsätter och jag lägger dessvärre inte ner hela min själ i dem. Kan helt ärligt säga att yrket inte är direkt lockande men utbildningen ökar på mina chanser att få jobb och det är huvudsaken. 
 
Ska försöka blogga lite mera detta år men jag föredrar faktiskt att skriva dagbok för hand istället för att anpassa mina inlägg för andra. Men samtidigt så funderar jag på att anpassa min blogg till en mer kattrelaterad variant. Jag är ju volontär och jourhem och det borde ju ge en hel del material att blogga om. Jag får fundera på saken.
 
 
Vi höres! Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej